Valsul colecþiilor haute couture – Sãptãmâna Modei la Paris

Creatorii n-au gândit, de aceastã datã, modalitãþi de a îmbrãca femeile, ci moda ca spectacol. De la început, s-au desenat trei curente principale: o stare de spirit rebelã faþã de bunãstarea burghezã, o poftã gurmandã pentru culoare, dar ºi o forþã seninã bazatã pe economia de mijloace stilistice. De la Chanel la Yves Saint-Laurent, pariziana existã ºi nu este un mit. Arta contemporanã i-a sedus pe designeri care trec în revistã aproape toate curentele din picturã, demonstrând un apetit special pentru acest subiect. Alãturi de preluãri, designerii se aliazã cu artiºtii pentru a accentua ideea cã ºi moda poate sã fie o artã.
Haine colorate ºi mult kitsch. Moda rãspunde realitãþii ºocante care ne înconjoarã cu aceeaºi violenþã. Pe pasarelã, Vuitton ºi Miu Miu reprezintã acest limbaj estetic, Marc Jacobs, între glamour-ul anilor \’20 ºi grafica kitsch a anilor \’70, în timp ce Miuccia Prada se confruntã cu haosul actual fãrã nostalgia hainelor sale colorate. Filonul care îmbatã ochiul se declinã cu sensibilitate diversã la Kenzo, în triumful romantic care mixeazã Japonia cu Sardinia, ºi cu amazoanele sexy ale lui Hermes.
Simte iubirea
Ingrid Vlasov este prezentã pentru a treia oarã consecutiv la Sãptãmâna Modei de la Paris, rãmânând singurul designer român invitat permanent în calendarul oficial al Festivalului. Colecþia, intitulatã \”I Feel Love\”, de la galeriile Couvent des Cordelieres, a stârnit ropote de aplauze. ªi în aceastã colecþie romanticã, arta tradiþionalã româneascã rãmâne sursa ei de inspiraþie, mai ales iile, care sunt în mare vogã. Creatoarea îºi pãstreazã ºi de aceastã datã conceptul creativ, pasiunea pentru arhitecturã ºi geometrie, metamorfozatã în croi sau printuri. Rochii lungi, fluide ºi transparente, croite în bie, cu broderii în stil românesc, fuste asimetrice cu aplicaþii de pietre colorate. Motive decorative remarcabile, zalele ºi cercurile la nivel grafic, în diferite forme ºi mãrimi. Paleta cromaticã este restrânsã: alb ºi negru, cãrora li se adaugã portocaliu, roºu, brun. Fundalul sonor a fost asigurat de DJ-ul parizian Michel Gaubert, cunoscut pentru colaborãrile sale cu Chanel, Karl Lagerfeld ºi Sonya Rykiel. Ingrid Vlasov a studiat la Institutul de Design Vestimentar de la Roma, iar din 1997 ºi-a lansat propriul brand. Dupã mãrturisirea ei, sursele de inspiraþie sunt \”ploaia, tot ce este sofisticat, muzica, mãtasea, liliacul, toamna, iubirea, filmele, dansul, catifeaua, sensibilitatea, luxul, dar ºi extazul îmbinat cu inefabilul\”.
O modã teatralã Vuitton
Trei tigri împãiaþi troneazã pe scena Vuitton. Decorul, perdele de perle aurii, podium de marmurã neagrã, te face sã te gândeºti la un glam kitsch. Marc Jacobs a zguduit zilele modei prin colecþia sa teatralã, veselã, împingând ironia pânã la sarcasm, dar ºi prin prostul gust afiºat, prin burlescul reluând atmosfera gay newyorkezã a anilor \’70. În contrast cu gama de bejuri, rozuri delicate, din cromatica Yves Saint-Laurent, cu imprimeurile cu motive animaliere ºi flori, Max Jacobs a trimis pe podium o serie de modele ºocante. Într-o ciudatã întâlnire cromaticã, a lameului violet, galben, verde, maron, cu centuri de paiete, moda Opium Yves Saint-Laurent vireazã cãtre Shanghaiul anilor \’20, cu veste chinezeºti de influenþã disco, cu parodii de zebre ºi girafe în formã de afiº pe haine, cu flori ce caricaturizeazã jerseurile Leonard. Un show Vuitton de un lux amuzant, care, potrivit cifrelor de afaceri, demonstreazã cã prostul gust este mult mai profitabil decât bunul-gust. Dovadã, rochiile cu lame ºi franjuri charleston, tunicile de budoar chinez, decorate cu pampoane colorate, cât ºi \”femeile tigru\”, ochelarii aurii ºi foarte multã Chinã. O modã teatralã, exageratã uneori, în care modelele poartã taioare imprimate cu girafe, cu slipuri la vedere, cu imprimeuri animaliere, pe scurt, prostul gust este etalat cu exagerãri glamour ºi cu ironie. \”E nevoie de femei cu haine puternic colorate\”, susþine designerul yankeu. Teatralã, ºi expresia tocurilor de abanos care reproduc labe de animale. Kitsch este cuvântul-cheie. Vuitton e oricum, în afarã de consensual.
Amazoanele sexy ale lui Hermes
Jean Paul Gaultier ºi-a prezentat cu panaº ultima colecþie, caracterizatã prin fantezie, eleganþã ºi talent, la Hermes. Stilistul, într-un defileu de o eleganþã ireproºabilã, a dorit un adevãrat manej. Caii tropotesc pe pasarela Hermes, iluminatã de lampadare de cristal, într-o cavalcadã, se succed \”cãlãreþe\” andaluze cu bustiere de piele, cu cizme gaucho, cu pãlãriile lui Zorro… Lumea echitaþiei se împleteºte cu cea sexy, fãrã vulgaritate, cum puþini reuºesc acest lucru. Adio Gaultier e ultimul act al stilistului care, timp de 7, ani ºi-a lãsat amprenta asupra creaþiilor Hermes, pentru cã în viitoarea stagiune soseºte Christophe Lamaire.
Cu pãlãrii de cavaleri sevillani, manechinele Hermes au mersul elastic, seamãnã cu o lovitura de cravaºã. Trebuie privite din spate, în vestele-cãmaºã din piele de cãprioarã de culoarea nisipului arenei, ºi pantalonii de echitaþie, care accentueazã cambrarea taliei. Au atras atenþia o vestã din piele de crocodil, decoloratã în întregime, cu aspectul de latex, o îndrãznealã tehnicã a marochinerului, un cardigan de culoarea fildeºului, cu aplicaþii strãlucitoare, pielea, în culoare caramel sau neagrã, cu strãlucirea satinului alternând cu matitãþile pudrate ale antilopei. Tuºa Gaultier se remarcã ºi la bustierele pe talie, asortate pantalonilor de piele sau la centurile urcând pânã sub sâni.
O japonezã debarcã în Sardinia
Kenzo, 40 de ani de nomadism ºi de veselie. Douã lumi îndepãrtate s-au întâlnit, celebrând 40 de ani de când a fost fondatã Casa Kenzo Takada, astãzi sub direcþia artisticã a sardului Antonio Marras. Un dublu defileu de modã la Cirque d\’Hiver pentru Kenzo. Creatorul Antonio Marras, cu filosofia globe-trotter-ului, regrupeazã 40 de fete-totem, îmbrãcate cu haine inspirate din arhivã, suprapuse fãrã niciun fel de ordine cronologicã, pe cap cu turbane de jumãtate de metru, fãcute din fulare, ce oferã un efect spectaculos, imaginându-ºi o japonezã care debarcã în Sardinia.
Ca un omagiu adus fondatorului nipon, Antonio Marras, directorul artistic al lui Kenzo trimite pe podium o legiune de fete fãrã chimonouri, dar cu imprimeuri japoneze amintind de anii \’30, nici drapate, nici croite, pe lenjeria extrem de coloratã. Marras se amuzã cu arhivele casei, construind siluete compozite, recreând imagini uluitoare, care vin parcã din alt colþ al lumii. Veste cu glugã surmontate de o pãlãrie bãrbãteascã, chimonuri în stilul mantourilor mongole, fuste de babuºka, suprapuse, acumulãri de rochii þãrãneºti ºi veste bãrbãteºti. Mai curând costumier decât designer, mai curând visãtor decât director artistic, Marras a dorit sã obþinã aplauze pentru casa Kenzo, prin aceastã linie gânditã ca un fel de cãlãtorie imobilã.
Manechinele misterioase ale lui Miu Miu
Stele gigante, ºerpi ºi lebede amestecate cu stampe grafice. Miu Miu nu are jumãtãþi de mãsurã. Manechinele ei sunt periculoase, fatale ºi ultraseducãtoare. Ele au ochii încercuiþi de negru, gene false, tenul livid ºi buzele roºu mat. Sunt misterioase în rochiilor de satin plisate, pe care este imprimatã din când în când o lebãdã, de o eleganþã conservatoare, în extravagantele cãmãºi largi, þinute pe umeri de o bandã de piele. Bluzoanele aurii din piele metalizatã, cu umeri de fotbalist american le conferã un look de femei dominatoare. Tentele fluorescente de galben, roºu, oranj, verde sau argintiu dau senzaþia unor comici americani ai anilor \’40 sau a unor supereroi care schimbã lumea ca prin minune.
Sub un imens cort, în Grãdinile de la Palais Royal, merg în scenã apropierile violente: aurul cu piele ºi cu satin a la Pina Bausch, cu stampele inspirate din lumea teatralã. \”Vechea Europã trebuie sã se valorizeze, altfel se va scufunda. Chiar ºi politica trebuie sã-ºi schimbe limbajul\”, afirma Miuccia Prada. O colecþie violentã, dar ºi sofisticatã, dincolo de cultura de decodificare a semnalelor.
Fatal Fashion
Romantism, senzualitate, eleganþã. Veºminte din þesãturi elegante ºi seducãtoare, în stilul inconfundabil al stilistului italian Valentino. O atmosferã de poveste, în care manechinele pãºesc într-o grãdinã fermecatã, în rochii romantice ºi lejere din organza, din ºifon ºi tul cu volane, croite în bie, straturi peste straturi, dantelã neagrã peste o rochie roºie din voal, buline ºi intarsii florale, mult roºu, dar ºi alb, bej pudrã, gri, alb ºi negru. Seara, femeia fatalã ºi senzualã a lui Valentino defileazã în rochii lungi ºi vaporoase din dantelã neagrã, cu nu mai puþin celebrii trandafiri roºii care reapar. Valentino readuce femeia delicatã prin designerii Maria Grazia Chiuri ºi Pier Paolo Piccioli, iar la sfârºit, chiar el a apãrut pe podium, mulþumind publicului cu lacrimi de emoþie, în aplauzele asistenþei. Prospeþimea propunerii lor emoþioneazã. Încãlþãmintea cu tocuri foarte înalte, electrizatã de un frison punk, este înlocuitã de balerini cu vârful rotund, dar ºi de sandalele create de Philip Treacy, cu aplicaþii de dantelã neagrã.
Femeia-pasãre a lui Alexander McQueen
Pentru prima datã pe podium, creatoarea Sarah Burton, eleva preferatã a maestrului, a adus prin colecþia sa un omagiu memoriei ºi stilului vizonarului Alexander McQueen. Taioare cu pantalon ºi jachete-smoking cu decoraþii în stil Napoleon, cascade de franjuri ºi intarsii în þesãturã, care creeazã senzaþia unor frunze ce îmbrãþiºezã corpul. Din piele neagrã, frunzele se împletesc cu aripile de fluturi, cu penele de fazan, aplicate pe rochiile de searã vaporoase, fluide, ale \”femeii-pasãre\”. Sarah Burton a vrut sã se mãsoare cu propriul ei maestru ºi se pare cã a reuºit. Între lumini ºi umbre, tensiunea dramaticã retrãieºte în creaþiile sale, lãsând un gust amar al dispariþiei marelui stilist.
Un Chanel hollywoodian
Repertoriul Chanel triumfã într-o cheie contemporanã de lux. La Grand Palais, pe o suprafaþã de 13.000 de metri pãtraþi, Karl Lagerfeld reconstituie grãdina francezã de la Versailles, pe care o transformã în podium. Kaiserul Karl Lagerfeld a ales pentru acest defileu 80 de top-modele, cel mai bine plãtite din sistem, de o frumuseþe în afara timpului, precum Lily Allen, Dita von Teese, reintegrând întregul repertoriu Chanel ca în filmul \”Anul trecut la Marienbad\”. Preþurile sunt, bineînþeles, exorbitante. O modã cu accente de snobism. Când priveºti miticul taior buclat, ca ºi când ar fi fost ros de ºoareci sau de molii, îþi aminteºti de taioarele de \”bon ton\” purtate de marile doamne ale istoriei moderne, mereu în vogã. Rochii din tweed, dar ºi bluze din ºifon ºi rochii fluide din mãtase, uneori plisate, de un mare romantism, cu un potpuriu de stiluri, într-un amestec perfect echilibrat, realizat de geniul lui Karl Lagerfeld. Rochiile de searã sunt creionate în negru, cu pene de struþ, cu inserþii din dantele, cu broderii în macrame ºi preþioase flori aplicate.
Pliseurile lui Issey Miyake sunt la ordinea zilei. ªi el trece de la tocurile foarte înalte la sandalele plate. Urbane, ºic, pline de bijuterii, femeile imaginate de Miyake sunt gata pentru o viaþã plinã de ritm. Veºmintele lor, în alb ºi negru, par sã fluture. Se remarcã delicateþea pliseurilor la T-shirt-urile galben fluorescent, pe deasupra fustelor negre despicate. Altele, mai dulci, dar mai insipide, par aproape goale sub metri întregi de drapaje de mãtase fluidã, ca ºi cum ar fi îmbrãcate de vânt. Un grup de patru manechine, serioase ca niºte mãºti de la Musée du Quai Branly, arboreazã imprimeuri cu frunze exotice. Aceste femei sunt la fel de frumoase ca ºi surorile lor înveºmântate în plasã ca un nãvod.
Casa Dior a optat pentru exotic: jachete fruste, în stil marinãresc cu rochii aproape impalpabile din voal cu imprimeuri tropicale. John Galliano câºtigã încã o datã cu linia inspiratã de filmul \”Revoltã pe Bounty\”, dar ºi prin prezenþa cunoscutului manechin Kate Moss.
Vivienne Westwood lanseazã de pe pasarelã mesaje politice, într-un mare show împotriva consumerismului ºi a reluãrii adevãratelor valori ºi prin intermediul modei, Lanvin pune în valoare trupul feminin creând rochii foarte mulate, din þesãturi fine cu drapaje, fuste lungi, în culoarea nisipului, de inspiraþie africanã. O femeie senzualã, cu tocuri vertiginoase ºi bijuterii impunãtoare, balansând între forþã ºi drãgãlãºenie.
Yoji Yamamoto a propus o linie impregnatã de negru cu mici contraste în culori vibrante. Coafurile sunt în elegantul stil nipon. Interesantã colecþia lui Victor & Rolf, care încearcã sã înlocuiascã clasica bluzã albã cu infinite variaþii decorative ºi structurale. Douã icoane ale modei, Comme des Garçon ºi Martin Margiela, elaboreazã o colecþie conceptualã, în afara oricãrei reguli a pieþei. Rochii ca douã surori siameze, cu numeroase inserþii, într-o cromaticã redusã la albastru, alb, gri. Ungaro creeazã modelul garden party, cu taioare din dantelã în culoare roz ºi fuste tubulare.
Dolce&Gabbana
Manechinele Dolce&Gabbana sunt mai sexy ca niciodatã, înveºmântate în dantelã albã. Pânã ºi inul ºi mãtasea, bineînþeles albe, sunt decorate cu perle ºi broderii în macrame. Emporio Armani a adus din nou rochia-fourreau, cu fuste atât de strâmte, cu mult mai lungi decât jachetele, încât manechinele pãºeau cu greu.
Ce se întâmplã la Chloe? Hannah MacGibbon dã impresia cã duce lipsã de mijloace, de timp ºi mai ales de inspiraþie. Fustele din tul par ieºite de la o ºedinþã de gimnasticã la barã. La fel, body-urile drapate sunt lipsite de farmec. Ar fi existat, desigur, posibilitatea de a da acestei dispoziþii \”Lebãdã neagrã\” mai mult spirit, profunzime ºi lux. T-shirt-urile din piele cu spatele gol te duc cu gândul la primul defileu al lui Phoebe Philo de la \”Celine\”.
Colecþia Celine a fost strãlucitoare. Pantalonii extrem de largi, fluizi, alãturi de fuste \”portofel\”, din piele în culoare grena, rigide ca un ºorþ de tâmplar, ce creeazã un joc între rigiditate ºi natural. Influenþele orientale apar în cãmãºile ca niºte burnusuri, din pânzã, cu jabouri þesute din fir de mãtase ºi bumbac, în diverse tonuri de alb, dar ºi în culoarea untului, fildeºului sau vaniliei. Un aspect urban dau pantlonii albaºtri sau în culoarea cernelii, de o eleganþã rece. ªi apoi, acele fulare lungi, ultima modã atât la femei cât ºi la bãrbaþi…
Vorbind despre femeia care ar trebui sã îmbrace hainele sale, Ackermann a spus cã \”vine de nicãieri ºi îºi aduce toate comorile cu ea. Nu este neapãrat androginã, dar ºtie cã are ºi acea parte în ea pe care încearcã sã o scoatã la suprafaþã\”. Stilul Haider Ackermann prinde pentru cã se adreseazã unei femei curajoase, care ºtie ce vrea ºi nu îi este fricã sã experimenteze. Haider Ackerman creeazã o colecþie de o frumuseþe bulversantã, rãmânând fidel spiritului rock, nomad, în culorile iriºilor sau muºcatelor, dar ºi în aceea nud, pudrat. Materialele, fabuloase mãtãsuri, satin în culori vii, plisate soleil, merg cãtre o incursiune japonezã, cu veste chimono care transformã manechinele în gheiºe-couture. Rochiile lungi, monocrome, în metraje considerabile, au drapaje în formã de nod, sunt asimetrice, curg pe lângã corp, descoperind pielea, cu o delicatã impudoare. Pantalonii gen þigaretã, cu bandã din saten gen smoking, fuste de piele \”portofel\”, purtate deasupra pantalonilor. Totul oferã un anumit lirism, ca la jachetele cu basc plisat ca un origami, din þesãturi bogat decorate, în culori pornind de la negru cãtre culori vii.
Galliano
Creatoarea francezã Martine Sitbon în acest sezon a redescoperit tulul, colorat sau nu, toate modelele punând în evidenþã materialul. Lungi pânã deasupra genunchiului, cu jocuri de pliseuri, cu volane încreþite, gofrate, franjurate, hainele lui Sitbon etaleazã o gamã cromaticã electricã (oranj, albastru, verde), adaugând ºi o picãturã din anii \’80, printr-un bej estival. Nu poþi rezista rochiilor sau topurilor-fuste negre, saharienelor fãrã mâneci, cu câteva detalii din muselinã \”ton sur ton\”. Totul e clar, curat, fidel stilului Casei, fãrã concesii ticurilor moderne ºi cu accesorii perfecte, cum ar fi ochelarii Lindei Darrow ºi escarpenii cu tocuri ameþitoare.
Croatul Damir Doma, chiar dacã a lucrat la Anvers alãturi de Raf Simons, a propus o colecþie evocând mai curând stilul Christophe Lemaire. Pantaloni prinºi deasupra gleznei, veste chimono, etole plisate, þesãturi cu motive reliefate, culori teroase, dar ºi bejuri animate de oranj. Nicio revelaþie, dar multã delicateþe. Ann Demeulmeester a semnat o varã în alb ºi negru, cu o linie verticalã a siluetelor, oferitã de fustele mini-lungi asimetrice, acoperind un singur picior, ºi veste cu o singurã mânecã. A combinat pielea cu mãtasea imprimatã, strãlucitoare ca pânza de paraºutã, uºoarã ca o brizã. Mici bluzoane albe peste cãmãºi albe au un aspect ambiguu, pãrând realizate fie din piele spãlatã, fie din bumbac ºifonat. O colecþie purã, plinã de nerv, fie cã place sau nu.
Dar unde a dispãrut tensiunea rock atât de dragã lui Sharon Wauchob? Dispoziþia ultra femininã evocã mai curând eleganþa anilor \’20, cu rochiile-pantalon plisate ºi cele în stil Charleston. Numai cã, de data acesta, creatoarea irlandezã le insuflã un pic de cruzime. Topurile largi sunt susþinute de bretele, tunicile din mãtase sunt în unele locuri rupte, dantele albe sunt \”pãtate\” cu negru. O paletã cromaticã formatã din kaki-uri, arãmiuri, alburi, pânã la oranjul rozaliu pus delicat pe buzele manechinelor.
Sã mai adãugãm creaþiile semnate de Givenchy, Guy Laroche, Pierre Cardin, Rochas, Dries van Noten, Zac Posen, Nina Ricci, Veronique Leroy, Loewe, Fendi, Rocco Barocco, Rick Owens, Costume National…

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge