Un brand prins pe picior gresit. Cazul Humans vs. DKNY

Se implinesc doua saptamani de cand DKNY primeste zilnic mesaje de repros din partea utilizatorilor de pe Facebook, indiferent de continutul promovat.
Pe 25 februarie, fotograful Brandon Stanton, cunoscut pentru proiectul Humans of New York (HONY), una dintre cele mai populare pagini de Tumblr, le-a povestit celor aproape 600.000 de fani ai sai de pe Facebook cum DKNY i-a folosit imaginile fara sa plateasca. Artistul discutase anterior cu brandul sa vanda 300 dintre fotografii, dar nu a fost multumit de suma oferita, de 15.000 de dolari, si negocierea a luat sfarsit. Cateva luni mai tarziu, un fan i-a trimis o fotografie cu vitrina unui magazin DKNY din Bangkok unde puteau fi recunoscute fotografiile Humans of New York. Reactia fotografului a fost sa faca un apel la fanii sai sa distribuie povestea mai departe pe retelele sociale astfel incat DKNY sa se revanseze donand suma de 100.000 de dolari catre centrul YMCA din Brooklyn, bani care ar ajuta copiii de acolo sa poata merge in tabara de vara. Postul a primit 40.000 de like-uri si aproape la fel de multe share-uri, la care se adauga 4.000 de comentarii pe pagina Humans of New York si alte comentarii pe pagina brandului DKNY, precum si articole in publicatii precum The Wall Street Journal, Mashable, Huffington Post, AdWeek, Gawker sau Gothamist.
La mai putin de trei ore de la postul Humans of New York, reprezentantii DKNY au raspuns pe Twitter, Tumblr si Facebook printr-o scrisoare in care isi cer scuze pentru incident, precizeaza ca a fost o greseala facuta neintentionat – un prototip al design-ului de vitrina a fost confundat cu produsul final si tiparit – si anunta ca ofera suma de 25.000 de dolari pentru YMCA, cu 10.000 de dolari in plus fata de suma pe care au fost dispusi sa o ofere initial pentru fotografii si un sfert din banii pretinsi de artist.
O analiza a sentimentelor celor care au postat pe Twitter comentarii pe acest subiect arata ca, in prima faza, 91% dintre mesaje erau negative la adresa brandului insa, dupa ce DKNY a reactionat prin scuze si oferirea unei compensatii, proportia tweet-urilor negative a scazut pana la 47%, explica Turning News Into Knowledge.
HONY a dat share raspunsului primit si a chemat fanii sa stranga ei restul banilor pana la 100.000, iar in mai putin de 72 de ore a reusit sa obtina 103.710 dolari, prin donatii de la 3.000 de fani. Pe parcursul acestor zile, Brandon a repetat subiectul de mai multe ori, anuntand progresul proiectului, incluzand fotografii ale copiilor care ar beneficia de donatie si spunandu-le fanilor ca e momentul sa arate cum oamenii simpli au puterea de a face bine si pot fi un exemplu de urmat pentru companii. Dupa ce suma a fost stransa, pe 2 martie HONY a facut un nou apel catre fani sa preseze DKNY sa contribuie cu o suma egala cu cea deja stransa de fani, dubland suma stransa deja, astfel incat YMCA a primeasca la final 208.000 de dolari. Brandul nu a mai raspuns de atunci in nici un fel, postand statusuri legate de noile colectii, fiind insa presat de utilizatori sa rezolve problema si sa doneze suma ceruta, dar si acuzat ca sterge din comentariile negative.
La capitolul lectii de desprins, se reconfirma nevoia ca brandurile sa paseasca pe varfuri in social media si in celelalte media, erorile fiind mult mai usor de depistat, mai ales ca exemplul de mai sus ne arata ca si o criza bine gestionata, cu un raspuns rapid si corect, nu poate sa stearga toate petele pe care un singur om le poate arata cu degetul.

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge