Targurile externe cu finantare de la Stat uneori sufera la organizare .

O parte din targurile de profil nu isi ating scopurile.Castigatorii licitatiilor de la Ministerul Economiei sunt uneori aglomerati, avand 2-3 evenimente in acelasi timp si nu reusesc sa satisfaca toate nevoiile expozantilor.
Un exemplu in acest sens ar fi ultimul eveniment din 3-6 Martie de la Milano- Micam, firma care a castigat licitatia de la Ministerul Economiei, a organizat pentru prima oara activitatea firmelor romanesti, unele dintre acestea avand dificultati in organizarea standurilor. Compania organizatoare, nefiind probabil obisnuita cu amplarea si necunoscand indeajuns organizatorii, unii expozanti romani s-au conectat cu intarziere la alimentarea cu energie electrica. Oricum pana la inceperea evenimentului, cu sprijinul Asociatiei Sfera Factor (Patronatul de Ramura) lucrurile au revenit la normal.
Intr-o discutie avuta cu Doamna Angela Vasiliu, intevievata cu privire la partea organizatorica, presedintele Sfera Factor a admis ca au fost unele probleme de comunicare cu compania organizatoare, dar \”acest lucru se intampla atunci cand o editie este organizata cu o societate, alta editie cu alta societate, pana cunosc firmele sistemul trece cel putin o editie de acomodare, dar precizez, editia de anul acesta a fost una reusita in ceea ce priveste rezultatele companiilor care au expus. Cele 18 firme s-au intors cu comenzi de sute de mii de euro, unele firme avand acoperite luni intregi de productie ca urmare a targului. Micam ca si Targul de la Dusseldorf sunt doau evenimente foarte bune pentru producatorii romani.
Scriu acest material, deoarece constat ca in ultimii 8 ani de cand tot vizitez anual 1-2 targuri externe de profil(textile-pielarie dar si constructii), vad cam aceeasi organizare a standului Romaniei, in tot acest timp se organizeaza aceleasi licitatii cu caietele de sarcini de la editiile anterioare, si sunt un grup de firme care castiga prin roatatie. Se consuma bani de la bugetul de stat pe standuri cu eforturi ce este drept, castiga firma cu pretul cel mai mic si uneori sunt targuri si cu organizare deficitara. Mai devreme am vorbit despre Micam, caci imi este mai proaspat. Dar am exemple de evenimente si pe alte domenii, constructii, confectii etc. Firmele romanesti unele ce e drept, raman in anonimat si se intorc de la aceste targuri asa cum au plecat. Intodeauna vor si firme nemultumite, dar evita sa se manifeste in acest sens. Pe langa standul pe care l-au avut, nu se fac alte activitati de marketing care sa ajute la cresterea notorietatii brandurilor romanesti. Aici vinovatul poate fi Hotararea de Guvern care reglementeaza aceste licitatii si care nu pot fi flexibile ( exemplu: aproape la toate evenimentle castigatorii licitatiilor trebuie sa realizeze un roll-up, 100 de cataloage ale firmelor romanesti si 100 de plase/pungi). Aceste \”instumente\” de marketing sunt putine ca numar avand in vedere complexitatea evenimentelor este adevarat, dar asa este HG-ul aprobat. Ar trebui aceasta Lege sa fie modificata si sa dea mai mare libertate de realizare a expunerilor firmelor romanesti. Poate din aceasta cauza aproape pe fiecare segment de activitate exista firme care participa singure si isi organizeaza pe cheltuiala lor atat standurile cat si celelalte actiuni conexe( ex: Jolidon, Nissa, unii producatori de materiale de constructii etc. Acum nu trebuie sa dam vina exclusiva pe castigatorul licitatiei respective,luati in calcul faptul ca sunt evenimente pe care Firmele participante la licitatii le suporta din propriul buget , urmand sa deconteze cu Ministerul Economiei actiunea respectiva. Acum in Minister de cand pentru aprobarea unei licitatii este nevoie de semnatura ministrului economiei, si procedura si-a triplat timpul de aprobare de la 7 zile la 21 de zile, licitatiile trebuiesc cu mult mai devreme, iar decontarile statul le face cu intarziere. Oricum in mare masura succesul unui targ depinde si de colectia pe care o prezinti. Mi se tot spune ca trebuie sa participi de 3-4 ori consecutiv ca sa incepi sa ai succes! Mi se pare un argument nesustenabil, deoarece consider ca daca ai studiat profilul targului , stii ca potentialii tai clienti sunt acolo, atunci iti trebuie o colectie buna, corect alcatuita, sa respecti tendintele si evindent colectia ta sa aiba valoare, atunci nu vad de ce sa participi 3 editii, consider ca ai succes din prima ca expozant. Recomand sa vizitezi acest targ inainte sa expui vreo 2 ani inainte, sa studiezi, sa te pregatesti.
Nu toata lumea vede un impact pozitiv al reprezentarilor Romaniei la targurile de profil, Dupa mai multe participari la targurile din Vest nu se vad rezultate concrete , multe firme neputand sa realizeze macar o comanda dupa evenimente ca Tranoi sau Who\’s Next.
D-l Mihai Pasculescu , presedinte Fepaius, ne-a precizat ca \”evenimentele organizate de Fepaius cu Ministerul Economiei care privesc targurile Zoom By Fatex s-au concretizat in comenzi in ultimile 6 luni ce depasesc 10 milioane de euro, numai la editia din Martie 2013 Formen\’s Botosani a avut o o comanda de 1 milion de euro. Este adevarat la evenimentele precum Tranoi, sau Who\’s Next nu sunt aceleasi rezultate.\”
De curand, la o intalnire la care a participat si ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici si la care Businesstexin a luat parte, a luat cavantul si D-l Doru Ionescu, presedintele ANEIR( Asociatia Exportatorilor si Importatorilor din Romania), care a cerut public desfiintarea Directiei de Promovare a Exportului, organism care se ocupa de licitatiile cu participarile Romaniei la targurile externe, si care in Opinia D-lui Ionescu nu isi justifica activitatea aceste actiuni, ponderea exporturilor scazand in ultima vreme. \”Aceste actiuni sunt din ce in ce mai contestate, deoarece s-a constatat ca sunt ineficiente.Ele se organizeaza , fiind o sursa de bani doar pentru unii\”.
Exista un zvon ca in Bugetul de anul viitor nu vor mai fi bugetate participari la targuri externe prin Bugetul de stat, asadar profitati si incercati sa expuneti anul acesta.
In opinia mea cred ca targurile sunt mai eficiente decat misiunile economice organizate, caci iti dai seama unde te pozitionezi pe o piata libera.
Lucian Diaconu
17.04-2013

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge