Targurile de textile-pielarie in declin!

Deschis la Sala Polivalentã din Braila, Târgul de îmbrãcãminte ºi încãlþãminte \”Braintex\” realizat de ROMEXPO, nu a avut rezultatele scontate de organizatori. Cu toate cã au participat 40 de firme din 11 judeþe cu oferte diverse: materiale textile, tricotaje, încãlþãminte, produse de marochinãrie, lenjerie intimã ºi de pat, clienþii nu s-au arãtat atât de interesaþi, astfel încât \”producãtorii\” au fost nevoiþi sã se întoarcã cu mare parte din produsele expuse nevândute. \”Vânzãrile au fost mai slabe faþã de târgurile pe care le-am organizat în octombrie ºi martie. E varã, brãilenii au alte prioritãþi, se pare, strâng bani pentru concedii\”, ne-a declarat Doru Matei, unul dintre organizatori.
In realitate, situatia este urmatoarea:
– targurile de textile se prezinta sub forma de talciocuri;
– marfa expusa spre vanzare nu este de cea mai buna calitate (stocuri care nu reflecta nici pe departe tendintele actuale in moda), \”producatorii\” de la aceste targuri sunt de fapt comercianti in mare parte;
– organizatorii fac un astfel de targ in mare graba, neluand in calcul promovarea evenimentelor, precizam ca sunt targuri care se promoveaza inca cu \”portavocea\”;
– sunt targuri care ar trebui desfintate , sau macar organizatorii sa-si reconsidere afacerea,astfel incat publicitatea mincinoasa (ex:expresii de genul:\” produse la pret de producator\”, \”targ de producatori\”) sa nu mai fie folosita pentru a insela publicul larg stricand astfel imaginea producatorilor romani de confectii textile, incaltaminte si marochinarie, cand in realitate sunt targuri de comercianti , produsele nu sunt intotdeauna de cea mai buna calitate si nicicum la \”preturi de producator\”
– sunt orase in care se organizeaza targuri aproape lunar( ex: IASI, CRAIOVA etc.)
– targurile de obicei se realizeaza in locatii inadecvate, gen: sali de sport, restaurante, receptii hoteluri, teatre etc. locatii care de multe ori nu pun la dispozitia expozantilor cat si a vizitatorilor conditii minime de confort( macar aer conditionat pe timpul verii)
\”În afarã de preþuri avantajoase, craiovenii au parte ºi de o serie de surprize. La tombola organizatã cu ocazia târgului, vizitatorii pot câºtiga un premiu de 1.000 de lei (în bonuri de masã). Taloanele de participare sunt fie cele primite prin poºtã, fie cele distribuite de fetele care fac sampling în oraº.\” – \” Facem târguri de cinci ani, de douã ori pe sãptãmânã. Am ales Craiova pentru interesul deosebit pe care-l manifestã doamnele ºi domnii pentru a-ºi actualiza garderoba\”, a precizat Alexandru Titus Ipate.( \”project Manager\” al unui astfel de targ organizat la Craiova in perioada 13-16 iunie) – citat de Gazeta de Sud.
Intrebarea noastra ar fi : cum este posibil ca bonurile de masa sa reprezinte o metoda de promovare a unui targ, de a atrage vizitatori???
– intr-o singura saptamana sunt organizate in tara zeci de targuri de acest gen, in ultima vreme este un exod de astfel de manifestari de slaba calitate si sa nu mire pe nimeni ca pe viitor targurile cu adevarat importante si realizate profesional nu vor mai avea nici acestea succesul scontat atat de organizatori cat si de expozanti, tocmai din pricina acestor \”talciocuri\” mincinoase care strica imaginea producatorului roman .
– stim foarte bine ca in piata de textile din Romania, ponderea brandurilor romanesti este de doar 20% din totalul marcilor prezente pe piata, acest procent fiind influientat de invazia brandurilor mari care si-au deschis magazine in Romania si care au bugete foarte mari – atat pentru promovare cat si pentru organizare de magazine – dar si de marfuri ieftine contrafacute care au intrat in tara fara nici un control din partea institutiilor abilitate (vama, protectia consumatorului, garda financiara),produse prezente in proportie de 80% in targurile de textile-pielarie din tara noastra
– in continuare vedem un declin al companiilor romanesti de textile, declin pe care l-am semnalat de altfel si cu alte ocazii, daca nu se iau masuri pentru a stopa organizarea unor astfel de \”targuri\” CARE DAUNEAZA GRAV brandurilor romanesti, vom asista probabil nu peste mult timp la disparitia de pe piata a unor companii romanesti care nu isi fac un plan solid de marketing si care iau in calcul doar participarea la astfel de \”targuri\” , fara a folosi si alte canale de contact cu piata.
Lucian Diaconu
editor Business Texin

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge