O afacere sub semnatura designerilor celebri: produse de lux in magazine online

Un magazin online de genti exclusiviste create de designeri romani cunoscuti a aparut in urma nemultumirii lui Alice David fata de oferta de genti din magazinele obisnuite, ceea ce a determinat-o sa fondeze David\’s Accessories alaturi de sora ei Ana Maria, companie care detine site-ul Berry.ro.
Site-ul este activ din luna septembrie 2007. \”In primul rand ne-am gandit la o astfel de afacere din nevoie. Imi cautam la un moment dat o geanta si fiind nemultumita de ceea ce era in magazine am decis sa caut pe internet. Am descoperit ca erau foarte putine site-uri cu genti, vreo doua sau trei, iar cele care existau aveau produse ieftine, care nu se diferentiau, pe care nici macar nu le puteam vizualiza bine\”, a spus ea.
Alice David mai precizeaza ca a sesizat faptul ca piata gentilor vandute pe internet nu este bine reprezentata si prin urmare a decis sa creeze un magazin online. Cand a demarat aceasta afacere, Alice avea 25 de ani. \”Ideea pentru afacere ne-a venit in primavara, iar pana in septembrie trecusem prin toate etapele demararii unei afaceri\”, a mentionat ea.
Investitia initiala in magazinul online s-a ridicat la 10.000 de euro, bani obtinuti prin contractarea unui credit bancar. \”La inceput am crezut ca investitia va fi mica, dar pe masura ce ne dezvoltam am realizat ca exista si alte costuri pe care initial nu le luasem in calcul\”, a spus ea.
Promovarea site-ului a solicitat cele mai mari costuri, updatarea lui prin prezentarea diferitelor colectii si deci schimbarea fotografiilor. \”Site-ul este intr-o continua evolutie, pentru ca trebuie sa anticipezi mereu nevoile si cerintele clientilor\”, a spus ea. Alice David se ocupa de partea administrativa a afacerii, de contactele si contractele cu furnizorii, de comenzi si livrari, in timp ce sora ei are ca atributii promovarea online si sarcini legate de partea de continut a site-ului.
Stabilirea contactelor si incheierea de contracte cu furnizorii au reprezentat o parte din dificultatile pe care le-au intampinat fondatoarele companiei, cauza fiind faptul ca multi dintre furnizorii de genti au privit cu reticenta mediul online. \”Acum am reusit sa construim o relatie buna cu furnizorii, singura parte mai complicata fiind promovarea site-ului\”, a mai spus Alice David.
Produsele pe care le ofera magazinul online sunt genti create de designeri romani, precum Dan Coma, si marci cunoscute precum DaDa, Veronesse, Belt Art si Dona&Dona. \”Am decis de la inceput ca magazinul nostru va comercializa accesorii de calitate, high-end, cu preturi mai ridicate\”, a mentionat Alice David.
Preturile produselor vandute prin magazinul online Berry.ro nu sunt mai mari decat cele din magazinele furnizorilor. \”Profitul vine din reducerea pe care am negociat-o cu partenerii nostri\”, a precizat Alice David.
Inainte de lansarea magazinului online, fondatorii au alocat doua luni pentru negocieri cu peste 20 de designeri locali si producatori de genti upmarket, reusind sa contacteze peste 50 de producatori de genti.
\”Cei care au sesizat potentialul unui magazin online si care au indeplinit criteriile noastre de selectie sunt prezenti acum in afacere ca furnizori, produsele lor fiind expuse pe site\”, a declarat Alice David.
Magazinul online a fost promovat prin diferite reviste online pentru femei, prin bloguri, in presa centrala si suplimentele pentru femei. \”Am incercat sa crestem notorietatea magazinului in randul targetului tinta, femeile care cumpara accesorii scumpe prin intermediul internetului\”, a adaugat ea.
Preturile produselor expuse pe Berry.ro variaza intre 230 de ron (64 de euro) pentru un portofel de piele si 1.700 ron (479 de euro) pentru o geanta creata de Dan Coma. \”Profitul obtinut pe produs difera de la o geanta la alta si de la o luna la alta, in functie de promotiile si ofertele pe care le avem\”, a mai spus ea.
Alice David spune ca pe piata gentilor concurenta este mare, dar pe nisa gentilor exclusiviste, comercializate online, pe care a intrat David\’s Accesories nu sunt multi jucatori, creatiile designerilor expuse pe site-ul Berry.ro fiind prezente doar in acest magazin online, ceea ce le ofera un avantaj competitiv.
\”Relatia cu clientii este foarte importanta, de aceea avem grija sa comunicam eficient cu ei si sa le satisfacem cerintele cat mai bine\”, a mai declarat ea. \”Cand am demarat afacerea stiam ca profitul va aparea mai tarziu. Vanzarile magazinului sunt mai mari decat ne-am fi asteptat, de aceea estimam in primul an de activitate o cifra de afaceri de 15.000 de euro\”, a declarat ea. Alice David mai spune ca estimeaza amortizarea investitiei in magazinul online pe la mijlocul anului viitor.
Afacerea a inceput ca un proiect de familie, de care se ocupa in special cele doua surori. \”Pe termen scurt nu vom angaja alte persoane, pentru ca afacerea nu necesita, in acest stadiu, un numar mare de angajati\”, a mai spus ea. Dificultatile cu care s-au mai confrunat au constat in procentele mari solicitate de procesatorii locali de carduri, aproximativ 5% din valoarea fiecarei tranzactii. \”Din aceasta cauza am amanat implementarea sistemului de plata cu cardul\”, a spus ea.
Ovidiu Stoian este un alt antreprenor care a infiintat in 2006 magazinul online Divos Maiano, prin care comercializeaza modele originale de cravate. El a inceput sa produca si sa distribuie cravate in 1992, la varsta de 25 de ani, fara sa aiba experienta in domeniul acesta.
\”Singura experienta pe care am avut-o inainte de a demara afacerea proprie a constat in colaborarea timp de doi ani cu Fondul Plastic in timpul facultatii si sase luni ca angajat la firma parintilor mei\”, a precizat el.
Magazinul online Divos.ro functioneaza din 2006, insa reteaua de colaboratori si de distribuitori a fost creata in perioada 1993-1997 cand produsele Divos Maiano erau comercializate prin distribuitori in magazine din toata tara. \”Produsele pe care le ofera Divos Maiano sunt diferite modele de cravate, ale caror preturi variaza intre 19 lei si 47 de lei, in functie de materialul din care sunt produse\”, a spus el.
Compania a inceput activitatea cu un singur angajat in 1992, in momentul de fata lucrand sase persoane in Divos Maiano.
Concurenta pe piata cravatelor este destul de puternica, activand patru mari producatori mari, cativa mai mici si multe companii care importa aceste produse si le vand pe piata romaneasca. Investitia initiala in demararea afacerii nu a fost semnificativa, activitatea bazandu-se pe o masina proprie de cusut si diferite materiale de matase si poliester din care erau produse cravatele.
\”Dezvoltarea afacerii a ridicat costuri mai mari, fiind necesare prese, masini moderne de cusut, ceea ce ne-a determinat sa contractam un credit bancar in 2004\”, a declarat el.
Divos Maiano a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 125.000 de euro anul trecut, in crestere cu 35% fata de 2005. \”Cresterea cifrei de afaceri se explica prin contactarea de noi clienti si dezvoltarea retelei de magazine a clientilor actuali\”, a spus Ovidiu Stoian. Marja de profit pe care compania a inregistrat-o a fost de 55%-60%.
Una din dificultatile cu care s-a confruntat fondatorul magazinului online a fost reticenta colaboratorilor.
\”In primii ani de activitate au fost mai accentuate discutiile cu colaboratorii si distribuitorii nostri legate de vanzarea cravatelor pe care le producem\”, a precizat el.
Afacerea David\’s Accesories pe scurt
Produse comercializate: genti de lux sub semnatura unor designeri cunoscuti
Investitia initiala: 10.000 de euro
Promovarea site-ului a solicitat cele mai mari costuri, ca si updatarea continua prin prezentarea diferitelor colectii
Dificultati in afacere: procentele mari solicitate de procesatorii locali de carduri, aproximativ 5% din valoarea fiecarei tranzactii
Cifra de afaceri estimata in primul an: 15.000 de euro
Afacerea Divos Maiano pe scurt
Produse comercializate: modele originale de cravate
Magazinul online s-a infiintat in 2006
Numar de angajati: sase persoane
Cifra de afaceri in 2006: 125.000 de euro, in crestere cu 35% fata de anul anterior
Marja de profit pe care compania a inregistrat-o a fost de 55%-60%.
Concurenta pe piata cravatelor este puternica, activand patru mari producatori de cravate si restul importatori
Autor: Mirabela Tiron

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge