Nu-mi vine sã mai cumpãr haine din magazin!

\”Am fost la Istanbul. Nu-mi vine sã mai cumpãr haine din magazin din Romania!\”
Asa incepea pe un Blog de socializare Alexandru Negrea, un tanar care activeaza intr-o multinationala.Acesta are are o ideie impartasita de multi tineri.
Iata ce scria el mai departe:
\”As vrea sã vã povestesc despre aspectul ãsta al hainelor, pe care ne-am obiºnuit sã cheltuim sume uriaºe de bani. Cei care au fost in Turcia imi vor da dreptate.
Ca obicei de consum în zona asta, la mine funcþioneazã cam aºa: de câteva ori pe an, atunci când bugetul ºi timpul în permit, merg în Viena sau Barcelona sã îmi cumpãr haine. Cu cât sunt mai aproape de perioada reducerilor, cu atât mai bine. În rest, când am nevoie de un tricou sau de o cãmaºã, mai intru prin magazinele din mall-urile din Bucureºti.
Chiar dacã preþurile de la noi mi se par exagerat de mari, de cele mai multe ori trec peste frustrarea asta ºi îmi cumpãr câte ceva, cã altã soluþie nu am. 200 de lei un tricou polo din bumbac, 300 de lei o cãmaºã simplã croitã bine, 200 de lei o curea din piele cu o cataramã decentã, 600-700 de lei un sacou care sã nu arate precum cele ale nuntaºilor transpiraþi etc. Chiar ºi când prind reduceri, în România sau prin alte capitale europene, preþurile sunt tot mari. Puþin mai mici decât în mod normal, dar în continuare simþi acest proces ca pe unul de lux, raportându-ne la salariu minim pe economie.
Când am plecat în Turcia ºtiam deja cã bazarul e plin cu haine de toate felurile (din poveºtile prietenilor). Sincer, mã aºteptam sã gãsesc celebrele copii cu nume de branduri puþin modificate (Adibas, Hike etc). Ei bine, nu, iar aici începe povestea interesantã. Am gãsit în Istanbul tricouri polo de la Tommy Hilfiger, Lacoste sau Boss, cu 20 de lire (aproximativ 9 euro). ªi nu erau sigle modificate, nume modificate sau etichete lipsã. Erau aceleaºi tricouri din magazinul de la mall, acelaºi material, totul exact la fel. Preþul de 10 ori mai mic! Cum e posibil?
Singura diferenþã e cã bazarul e groaznic de aglomerat (sunt vreo 4000 de magazine ºi alte mii de oameni care cumpãrã, deci confortul cumpãrãturilor dispare complet ºi cã nu prea primeºti facturã sau bon fiscal, deci nu ai nicio garanþie. Bine, existã ºi varianta colþului de stradã, unde gãseºti aceleaºi produse din bazar la preþuri cu 2-3 lire mai mari.
Notã: dacã eºti priceput la negocieri, turcii au o culturã bazatã pe asta, deci întotdeauna vei putea obþine un preþ mai bun.
Vã spun sincer cã am o mare dilemã în acest moment. Sã încurajez comerþul la negru ºi sã-mi cumpãr haine din Turcia? Vã spun, erau acolo haine, încãlþãminte ºi accesorii de la toate brandurile posibile ºi imposibile. ªi, culmea, erau exact la fel ca originalele, de la material pânã la etichete. Probabil ºtiþi hainele alea cu care vin diverºi vânzãtori ambulanþi prin clãdirile de birouri.\”
Cindulet Adina Delia, ne spune:
\”Am fost in Turcia si am cumparat tricouri Lacoste pentru sotul meu le-am spalat de multe ori an doi ani si sunt la fel ca inainte. Sunt super bune ca pret si ca material.\”
Bogdan Lapovita ne transmite:\” Partea trista e ca si la noi IN MALL si la REPREZENTANTA is tot REPLICI sau sunt sanse foarte mari sa fie. Eu de vre-o 2 ani nu mai iau haine de pe plaiuri mioritice pentru ca e bataie de joc …\”
Costin Cocioba, ne explica ce ar trebuie sa nu facem: \”Totul e sa nu le speli. Nu sunt originale, daca ii iei la descusut o sa-ti recunoasca si vanzatorii din Turcia acest lucru si te vor directiona catre magazinele unde poti gasi originalele\”
Astfel de discutii probabil sunt cu sutele pe internet.
Am extras aceste pasaje pentru a incerca sa conturez ce doresc consumatorii romani. Exista o tendinta generala in piata ca cei ce fac comert doresc sa isi pacaleasca clientul. Cei ce fac comert doresc sa pacaleasca producatorul… producatorul nu prea are pe cine pacali… poate doar ca foloseste tesaturi care nu toate sunt conform sezonului respectiv si tinutele sale sunt realizate din capete de stocuri.
Ce ar trebui sa facem pentru a schimba parerea clientului roman?
Prin ce mijloace reusim sa ii transmitem informatia corecta?
Pe roman il pacalesti odata, problema cum reusesti sa ii revinzi unui roman dezamagit, si ce argumete ii aduci ca data trecuta cand a cumparat a fost o greseala….???
Din pacate traim niste vremuri, in care multi oameni cumpara \”ce pot\” si nu \”ce isi doresc\”.
Apropo, poate imi explica cineva dintre dvs, care cititi aceste randuri, de ce pe multi producatori din tara (din provincie sa zicem) nu ii intereseaza piata Bucurestiului, eu personal am vizitat multi producatori in tara, mergand cu activitatile catalogului Businesstexin si am tras concluzia ca, producatorul roman nu vrea sa auda de comercianti din Bucuresti, pentru ca le-au produs multe \”tepe\”. E o realitate, asa se gandeste…ce trebuie facut pentru a schimba aceasta opinie?
Activam pe o piata inca dominata de criza, dominata de tepe, dominata de afaceri la negru (ca o parere personala: nu ii condamn pe producatori sau pe comerciantii care lucreaza asa,( stiti Romania este pe locul doi in Europa in ceea ce priveste cota de TVA, si o asemenea cota nu face decat sa incurajeze evaziunea), doar ca ma deranjeaza faptul urmator, clientului final al magazinului i se incaseaza TVA-ul, desi nu primeste documente fiscale). Daca ar cumpara si clientul tot fara tva, atunci probabil l-ati castigat si el va reveni multumit sa mai cumpere.
Trebuie schimbat ceva in activitatea de textile-pielarie in Romania… Asa nu va mai merge mult. Pe zi ce trece simt piata interna ca se afunda…desi in Romania traiesc peste 16-17.000.000 de oameni, cu nevoi si posibilitati diverse.
Autor:
Lucian Diaconu
Editor Businesstexin

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge