Nasturele importat þine în viaþã producãtorii de textile

România ºi-ar putea asigura necesarul de produse textile, în special al produselor de îmbrãcãminte ºi încãlþãminte, numai dacã importurile s-ar opri acum, când încã mai existã producãtori pentru toatã gama, a declarat preºedintele Federaþiei Patronalã a Textilelor, Confecþiilor ºi Pielãriei, Fepaius, Maria Grapini.
De la ciorapi ºi pânã la îmbrãcãminte de searã, de la lenjerie de pat ºi pânã la haine pentru copii, toate ar putea fi produse în þara noastrã, doar dacã fibrele sunt importate.
Dacã producãtorii români pot asigura bunul final, nu acelaºi lucru se întâmplã cu materia primã.
Grapini spune cã la noi nu se mai produc decât fire acrilice, care nu pot fi folosite pentru þesãturi.
În rest, materiale precum vâscoza, mãtasea naturalã, poliesterul sau acetatul sunt importate, din toate colþurile lumii.
Cea mai mare parte a materiilor prime provine însã China ºi Coreea, însã furnizori imporanþi sunt ºi din Turcia, Grecia ºi Egipt.
“Industria primã a fost decimatã. Mai existã un singur grup de firme, la Piatra Neamþ, dar care produc numai fire acrilice. Nu putem asigura materia primã pentru producþie“, a precizat reprezentanta Fepaius.
Nici urmã de nasture românesc!
Afacerile cu producþia de accesorii nu par sã mai prezinte interes pentru producãtorii români.
Cea mai mare parte a materialelor pentru cãptuºeli, fermoare, benzi textile provin tot din import.
Dar dacã pentru toate acestea mai existã producãtori ºi în þara noastrã, în ceea ce priveºte nasturii, aceºtia sunt în totalitate importaþi.
Materie primã da, produs finit nu!
Grapini a þinut sã precizeze cã în timp ce importul de materie primã este unul benefic pentru economie, cel de produse finite trage în jos balanþa comercialã.
“Produsul finit vine cu un preþ foarte mic comparativ cu cel al producãtorilor români, astfel încât produsele româneºti nu mai sunt competitive pe piaþã. Cu toate acestea, toate firmele producãtoare s-ar închide dacã nu s-ar mai face import de materii prime“, a mai spus Maria Grapini.
Potrivit lui Grapini, în acest moment, în textilã mai lucreazã 250.000 de persoane, în timp ce numãrul total al ºomerilor, la nivelul întregii þãri, este estimat sã atingã cifra de aproximativ 700.000 de persoane pânã la sfârºitul anului.
Reprezentanta Fepaius susþine cã numãrul ºomerilor ar putea scãdea doar dacã nu mai importãm produse finite, ci doar materii prime pe care sã le valorificãm ulterior.
In continuarea celor spuse de D-na Grapini, putem completa cu faptul ca mai sunt totusi producatori in Romania de nasturi, Businesstexin are deja postate pe site profilul economic al companiilor Pedrini Nastimpex din Filipesti de Padure si Munplast din Bucuresti, ce e drept aceste companii nu pot acoperii cererea din tara, si deasemenea mai sunt producatori in tara de nasturi ce au la baza metalul, dar putem preciza ca aceste firme sunt mai mici si nu se promoveaza, astfel incat exista ideea ca \”nu exista producatori de nasturi\”.
Compania Gilmod din Cluj Napoca , se aprovizioneaza cu nasturi de la producatorul roman : Pedrini Nastimpex, precizandu-ne:\” Noi folosim in productia noastra doar nasturi produsi la Pedrini, sunt cei mai buni nasturi pe care i-am folosit pana acum, ca sa va dau un exemplu, am cerut la Pedrini, un anumit sortiment de nasturi, mi-au fost trimisi cu promptitudine, calitate buna, la preturi si mai bune\”.
Fara marketing adecvat, si in principiu fara un management performant, multe companii din domeniul textile-pielarie, vor disparea de pe piata.Cand stai de vorba cu managerii, precizeaza ca nu mai merge domeniul, ca nu mai au comenzi, dar sincer, daca stai sa atepti sa-ti bata la poarta cineva sa-ti plaseze comenzi, cum se intampla in trecut, e o politica pierzatoare, acum trebuie sa cauti clientii, sa te respecti pe asteptarile lor , trebuie sa te bati pentru clienti.Multe companii nu fac acest lucru, si se intreaba de ce nu mai au comenzi?
Oricum, ne intrebam de ce un importator al unui singur brand si care detine 2-3 magazine, are cifra de afaceri mult mai mare decat al unor producatori traditionali de pe piata romneasca? Simplu, cand importatorul a luat franciza pentru piata din Romania, are un plan de afaceri, pe care trebuie sa-l urmeze si care contine si buget obligatoriu de promovare.
Lucian Diaconu,
editor Businesstexin

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge