MICI HIBE IN DESIGN-UL ROMANESC

Ieri am intrat asa cum mai intru din cand in cand pe siteul www.mauricemunteanu.ro, detinut de fashion-editor al revistei ELLE. Dupa parerea mea, Maurice este unul din putinii jurnalisti care stie cu adevarat ce inseamna moda si cum se face Moda Adevarata. De ceva vreme ma tot gandeam la situatia designerilor din Romania – unii au devenit croitori de lux,iar ceilalti se pierd deoarece nu au resursele necesare sa investeasca in marketing-ul necesar dezvoltarii unui brand personal.
Sfatul meu este ca acesti designeri sa ia legatura cu industria, cu producatorii romani, care au capacitatea de a produce, insa multi nu au designul necesar, exact acel lucru pe care il cauta cumparatorii zilelor noastre.
Parerile mele(rezultate din contactul direct cu realitatea cruda a modei romanesti) vi le mai pot impartasi si cu alte ocazii. De data aceasta va las sa cititi articolul lui Maurice Munteanu, care puncteaza foarte corect situatia designerului roman in contextul social actual.
\”Foarte multi dintre tinerii designeri romani, ma refer in principal la cei care stiu ce sa faca cu informatia, pentru ca acces la informatie are toata lumea, nu reusesc sa-si contureze o identitate clara, precisa, cat mai aproape de realitate.
Sigur, nici publicul romanesc nu este pregatit pentru marea intalnire cu design-ul, dar nici designerii nu sunt pregatiti pentru intalnirea cu publicul. Mi se pare inutil sa analizam sub lupa termenul design, atata vreme cat ne desfasuram intr-un spatiu al lucrurilor aproximative.
Pe cale de consecinta, orice analiza prea sofisticata nu este decat o pierdere de vreme. Sigur ca e seducator sa stii ca te poti raporta la un sistem coerent, cum ar fi sistemul parizian sau cel londonez. Dar nu poti face asta cu un public romanesc. Nu si daca vrei sa vinzi.
Unul dintre lucrurile la care ar trebui sa renunte designerii romani cu potential ar fi conceptualizarea. Sau, si mai bine spus, intelectualizarea discursului. Motivul e unul extrem de simplu – pe femei nu le intereseaza asta. Nu le-a interesat, de fapt, niciodata. Ele nu vor decat rochii frumoase, cusute cum trebuie, care sa le vina impecabil.
Un alt aspect, extrem de important, ar fi pretul final al produsului – e usor frustrant sa constati ca o rochie executata dintr-un material cumparat ”la kilogram”, dintr-un depozit de mana a treia, ajunge sa coste cat o rochie Bottega Veneta!!
Imi dau seama ca orgoliul lucreaza cu o precizie de ceas elvetian, dar cumparatorul de Bottega Veneta (de exemplu) plateste, in primul rand, pentru un statut. Pentru un confort personal care sa ii confirme ca este cine vrea el sa fie, pentru ca isi permite. Plateste pentru lifestyle. Well, un atelier aflat intr-o scara de bloc, atelier care il taxeaza aproximativ la fel, nu are nicio sansa reala de a exista pe termen lung.
Ok, dar unde sunt femeile cu bani? Pentru ca asta par a se intreba majoritatea. Femeile cu bani fie cumpara online, fie calatoresc si isi fac cumparaturile intr-un cadru care sa le satisfaca orgoliul. Pentru ca una e sa faci shopping la Paris, si alta e sa faci shopping la Bucuresti. Presupun ca nu mai trebuie sa explic diferentele!
Din punctul meu de vedere, cel mai bine functioneaza PR-ul personal! Nu personalizat, ci personal. Un personaj care va reusi sa fascineze, si prin ceea ce este el, prin ceea ce reprezinta, nu numai prin ceea ce face, va avea si clienti.
Tschuss! \”
Acest articol cat si altele foarte interesante le gasiti pe siteul: www.mauricemunteanu.ro, caruia ii multumesc pentru accordul dat spre publicarea articolui sau si cititorilor Businsstexin.
Lucian Diaconu
editor Businesstexin

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge