Lipscaniul noua artera pentru fashion a Bucurestiului!?

„Lipscaniul va arãta în 2-3 ani ca o arterã de shopping. Peste 70% din spaþii vor fi ocupate de magazine“. Barurile ºi restaurantele vor pierde masiv teren
Strada Lipscani din centrul Bucureºtiului, o veche arterã comercialã a oraºului care încearcã sã-ºi regãseascã identitatea, va redeveni în urmãtorii 2-3 ani o destinaþie importantã de cumpãrãturi, un pas important în aceastã direcþie urmând sã fie realizat sãptãmâna viitoare, când suedezii de la H&M vor deschide aici un magazin de 1.800 mp.
Consultanþii firmei Colliers International, care au inter­mediat tranzacþia prin care H&M a închiriat clãdirea nou-construitã, afirmã cã mai poartã negocieri cu încã trei retaileri interesaþi sã închirieze spaþii pe Lipscani, iar magazinele de îmbrãcãminte vor începe sã ocupe din spaþiile în care în prezent sunt baruri ºi restaurante.
„Consider cã peste 2-3 ani Lipscaniul va arãta ca o arterã de shopping în adevãratul sens al cuvântului, în timp ce la Crãciunul de anul viitor va fi deja o destinaþie interesantã de cumpãrãturi. În câþiva ani mixul de chiriaºi de pe Lipscani va fi acoperit în proporþie de 70% de magazine de îmbrã­cãminte, faþã de 38% în prezent“, a declarat Simina Istrate, associate director în cadrul departamentului de retail al Colliers.
Pe Lipscani sunt în prezent 51 de clãdiri care au spaþii comerciale cu o suprafaþã de circa 19.000 de metri pãtraþi, echivalentul unui centru comercial de dimensiunile fostului City Mall, dar 11 clãdiri necesitã investiþii în renovare sau consolidare, potrivit unui studiu al Colliers.
Zona centrului vechi din Bucureºti a cunoscut o efervescenþã importantã în ultimii patru-cinci ani, pe mãsurã ce infrastructura s-a îmbunãtãþit, dar cele mai multe investiþii au fost îndreptate cãtre sectorul de baruri ºi restaurante.
„Pe Lipscani magazinele încep sã mãnânce din spaþiile ocupate de baruri ºi restaurante. Proprietarii de spaþii preferã sã aibã chiriaº un retailer important dispus sã semneze un contract pe cinci sau zece ani, în timp ce operatorii de baruri ºi restaurante sunt mult mai volatili ºi mai neexpe­rimentaþi, astfel cã dupã un an sau doi pot decide sã închidã sau sã se mute“, considerã Ale­xandru Bordianu, associate în cadrul departamentului de retail la Colliers. Spaþiul fostului restaurant Gregory’s de pe Lipscani este printre cele care în viitorul apropiat ar putea gãzdui un magazin de îmbrãcãminte.
Dintre brandurile care au magazine ºi în malluri, pe Lipscani mai sunt prezente ºi Adidas, Lashez sau Penti, iar anul viitor ºi turcii de la Koton vor deschide o unitate pe aceastã arterã, în timp ce un jucãtor local – Cato din Braºov – îºi va încerca de asemenea forþele pe Lipscani din 2014.
Pentru retailerii internaþionali zona a devenit interesantã ca urmare a traficului semnalat în special seara ºi în weekend, dar structura vechilor clãdiri de pe Lipscani reprezintã o piedicã peste care anumiþi retaileri reuºesc cu greu sã treacã.
„Aproape toþi retailerii internaþionali fac compromisuri pentru magazinele deschise în centrul vechi ºi se abat de la criteriile standard ale grupului. Înaintea unei negocieri pe contract se cautã variante pentru adaptarea designului magazinului la noul spaþiu. În aceste condiþii, o tranzacþie este semnatã în general de-abia dupã 6 – 12 luni de la începerea discuþiilor“, mai spune Bordianu.
Chiriile spaþiilor comerciale de la parter de pe Lipscani variazã între 45 ºi 50 de euro/mp lunar pentru clãdirile nerenovate ºi pot ajunge la 70 de euro/mp în cazul clãdirilor renovate, în timp ce la subsol sau la etaj se aplicã discount-uri cuprinse între 30 ºi 70% faþã de valorile negociate la parter, potrivit Colliers.
„Retailerii mizeazã aici mai mult pe potenþial decât pe ceea ce existã, dar deja se observã o schimbare a comportamentului pe care îl au vizitatorii zonei, astfel cã nu mai este doar un trafic de entertainment, pentru baruri ºi restaurante, ci ºi un trafic de fashion“, a conchis Simina Istrate.
Spre deosebire de alte oraºe europene, comerþul stradal din Bucureºti s-a dezvoltat lent în ultimele decenii, atenþia retailerilor fiind îndreptatã în primul rând cãtre cele 10-15 centre comerciale construite în toate zonele oraºului. Pe Calea Victoriei sau pe Calea Dorobanþilor o serie de retaileri au deschis magazine cu articole de lux, dar pe acest segment cele mai bune rezultate au fost obþinute, în general, în apropierea hotelurilor de cinci stele, precum Radisson, Hilton sau Marriott.
Centrul vechi este acum o zonã care atrage în special tineri cu venituri medii în cãutare de variante pentru petrecerea timpului liber, dar investiþiile din zonã, inclusiv parcarea de 500 de locuri de la Universitate, au deschis calea spre noi oportunitãþi de afaceri.

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge