Investitorii Straini in Moda vad posibilitati de crestere a pietei din Romania!

Italianul Marcello Bottoli, fost director executiv al casei de modã Louis Vuitton ºi actual operating partner în cadrul fondului de investiþii Advent International, vorbeºte despre România în termeni care ar putea trezi interesul oricãrui investitor strãin.
\”Aº investi într-una sau mai multe companii de retail, deoarece existã oportunitãþi de business în oricare seg¬ment al acestui domeniu. Trebuie doar sã gãseºti un jucãtor relevant pentru consumatori, care se aibã o serie de avantaje în faþa concurenþei. \”
Bottoli priveºte România prin prisma evoluþiei din ultimii 23 de ani. El observã o serie de schimbãri majore în bine ºi spune cã lucrurile nu se vor termina aici. \”Pe termen lung România urmeazã sã se dezvolte, deºi perioadele de creºtere vor mai fi întrerupte de scãderi.\”
Italianul, care deþine doctorat în Business Administration la Universitatea Bocconi din Milano ºi care a lucrat anterior în companii precum Procter & Gamble, Reckitt Benckiser, Louis Vuitton sau Samsonite, este de pãrere cã România are potenþialul de a reveni la o creºtere pe termen lung dupã momentele dificile din 2009 ºi 2010 generate de criza mondialã. Însã, pentru a se atinge acest scop, este necesar ca \”atât acþiunile jucãtorilor privaþi, cât ºi mãsurile publice sã reflecte o strategie care sã asigure o creºtere sustenabilã ºi nu doar câºtiguri imediate, oportuniste\”.
Pe piaþa localã unul dintre primii jucãtori care ºi-au fãcut curaj sã intre a fost Louis Vuitton, în 2008, prin deschiderea unui magazin în galeria comercialã a hotelului de cinci stele din capitalã JW Marriott. Francezii au intrat direct pe piaþa localã, în timp ce concurenþii sãi Gucci, Burberry, Valentino sau Hugo Boss au preferat sistemul de francizã. \”Louis Vuitton are deja o lungã tradiþie în a deschide de timpuriu magazine pe pieþe cu potenþial, astfel încât se poate spune cã ei au intuit evoluþia pe termen lung a României ca piaþã de lux\”, spune italianul, care în perioada 2001-2003 a fost CEO ºi preºedinte al casei de modã franþuzeºti Louis Vuitton.
In ultimii ani tot mai multe branduri de lux au venit pe piaþa localã în pofida evoluþiei descendente a consumului, al cãrui declin cumulat în perioada 2009-2011 s-a apropiat de 20%. În urmã cu câþiva ani România era vãzutã doar ca o bazã de producþie ieftinã, iar costurile reduse cu forþa de muncã constituiau principalul punct de atracþie.
Mai este loc de creºtere
Totuºi criza economicã a eliminat foarte multe locuri de muncã din industria textilã localã, cunoscutã ca fiind unul dintre domeniile cu tradiþie pe piaþa româneascã. Astfel, în prezent cele circa 10.000 de companii care activeazã în domeniu mai aproximativ 200.000 de salariaþi. Foarte multi lucratori din industrie , s-au indreptat catre alte activitati( activitatea de bona, servicii de curatenie in tari ca Italia, Spania , Grecia etc. De ce? Sunt mai bine platiti acolo…pentru cat timp?!
Criza financiarã nu a fost însã singura care ºi-a spus cuvântul, un factor important care ºi-a pus amprenta asupra industriei textile locale fiind ºi ascensiunea rapidã a pieþei asiatice, caracterizatã prin forþa de muncã ieftinã. \”În orice caz, cu circa 19 milioane de locuitori ºi o clasã de mijloc în creºtere( …!? nota redactiei), România are o posibilitate realã de a dezvolta, în timp, consumul de produse de lux.\” Deºi se fereºte sã spunã dacã în urmãtorii ani piaþa ar putea fi completatã cu nume precum Chanel sau Hermès, Bottoli explicã faptul cã Louis Vuitton a fost în mod tradiþional un pionier în deschiderea noilor pieþe pentru produse de lux, celelalte mãrci de regulã urmându-i exemplul câþiva ani mai târziu.
În ceea ce priveºte piaþa totalã de retail din Ro¬mânia, italianul crede cã mai este loc de creº¬tere. Motoarele de bazã ale unei pieþe de retail sunt puterea de cumpãrare (impul¬sio¬natã de creºterea PIB), disponibilitatea infra¬struc¬turii de retail ºi oferta. România promite mult la acest capitol, \”iar expansiunea recentã în România a marilor retaileri de produse ali¬men¬tare ºi nealimentare, precum Inditex, H&M ºi Lidl, este o dovadã în acest sens. Nu putem uita faptul cã «doar» în urmã cu 20 de ani comunismul a cãzut în România, prin ur¬mare existã încã destulã cerere nesatisfãcutã\”.

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge