Haine si pantofi in rate,o noua strategie de a atrage clienti.

Daca in urma cu trei ani oamenii cumparau electrocasnice sau mobilier pe credit, in momentul de fata si retailerii de fashion incearca sa impulsioneze consumul, apeland la vanzarea in rate a produselor, chiar daca bugetele pentru cumparaturi sunt mult mai mici decat cele pentru utilarea unei case.
In magazinele turcilor de la Waikiki si XSide din centrul comercial AFI Palace Cotroceni situat in vestul Capitalei, articolele de imbracaminte si accesoriile au afisat pe eticheta si pretul in rate. Cu acelasi mesaj \”vindem incaltaminte in rate\” este intampinat si clientul care intra in magazinele Pepper, iar Il Passo, care comercializeaza, de asemenea, incaltaminte, a ajuns sa discute cu Garanti Bank si Credit Europe Bank pentru a putea oferi consumatorilor posibilitatea achitarii produselor in sase transe lunare.
Acest sistem de plata este realizat in colaborare cu bancile care ofera carduri speciale cum ar fi Card Avantaj, la Credit Europe Bank, sau Bonus Card la Garanti Bank.
Au invatat de la turci
\”Sistemul este foarte uzitat in Turcia, iar daca pana acum in Romania se aplica la electrocasnice, acum il folosim si noi la pantofi. In Bucuresti, oamenii sunt mult mai deschisi decat in provincie, dar asta poate pentru ca multi nu stiu cum functioneaza, nu stiu ca orice comision este suportat de retailer, nu de client\”, explica Petru Chiriac, unul dintre actionarii Il Passo, companie care detine noua magazine sub acelasi brand si care a rulat in 2008 circa 3,9 mil. euro, potrivit Ministerului de Finante.
Majoritatea celor care apeleaza la acest sistem de plata sunt femeile cu varste cuprinse intre 20 de ani si 40 de ani, multe dintre acestea solicitand un card special pentru astfel de cumparaturi.
\”Este o forma de atragere a clientilor, pentru ca omul poate cheltui de sarbatori 1.500 de lei in plus fata de bugetul propus si ii poate inapoia pana in martie, de exemplu. Daca nu am avea acordul pentru plata in rate, am pierde foarte multi clienti, pentru ca o persoana nu va cumpara de la mine o pereche de cizme daca la magazinul de vizavi gaseste cizme asemanatoare, dar pe care le poate plati in patru rate\”, crede Loredana Negulescu, directorul general al magazinelor de incaltaminte Pepper, care au in prezent o promotie de plata in patru rate la Credit Europe Bank.
De sarbatori creste numarul de tranzactii
Sistemul functioneaza de mai multi ani si sa aplicat atat la retailerii IT&C sau magazine de mobila, cat si in saloanele de frumusete sau farmacii, dar anul acesta retailerii de imbracaminte si incaltaminte lau promovat intens, prin afise in magazine, pentru a atrage mai multi clienti, chiar daca bugetul pentru astfel de cumparaturi sa redus semnificativ in acest an.
\”Circa 3% din vanzari se fac prin acest sistem. Deocamdata cei mai multi cumparatori prefera sa faca plata integral\”, spune Robert Negulescu, directorul administrativ al retelei Pepper, care admite insa ca multi oameni nu sunt informati si cred ca trebuie sa plateasca in plus daca apeleaza la rate pentru hainele sau pantofii cumparati.
Numarul tranzactiilor prin sistemul in rate creste mai ales in perioadele de sarbatori, dar pare a fi o alternativa si intrun an dificil din punct de vedere economic, cand oamenii sunt mult mai prudenti in asi cheltui banii. \”Pentru tineri, acum ca nu au bani, este mai bine. Eu insa nu cumpar in rate pentru ca niciodata nu cheltuiesc mai mult de 500 de lei la shopping\”, spune Maria, unul dintre clientii care analizeaza eticheta unei bluze in magazinul Waikiki.
\”Exista posibilitatea alegerii datei de emitere a extrasului de cont (7, 20 sau ultima zi a lunii). Din momentul in care se emite extrasul de cont, clientul are 15 zile la dispozitie sa plateasca rata aferenta. Nu se percepe niciun fel de dobanda sau comision pentru tranzactiile efectuate la comercianti, decat in cazul in care clientii opteaza pentru achitarea unei sume minime, de 5% din valoarea ratei, iar restul platesc dupa cele 15 zile\”, explica reprezentantii Credit Europe Bank, care au peste 330.000 de carduri emise si circa 9.000 de POSuri instalate la comercianti.
Daca barbatii spun ca \”a nu avea o suma anume pentru imbracaminte sau incaltaminte\” inseamna sa te abtii de la cumparaturi, femeile vad o reala solutie, mai ales daca merg sa cumpere imbracaminte si incaltaminte pentru un interviu sau pentru un eveniment special, cand bonul de casa se poate ridica la cateva sute de lei sau chiar mii de lei.

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge