Gabriel Carlig(Jolidon), considera ca ar trebui luate noi masuri de austeritate

Producãtorul Jolidon, controlat de omul de afaceri Gabriel Cârlig, estimeazã cã va reveni pe profit în acest an, dupã trei ani de pierderi, ºi mizeazã pe un avans cu 15% al cifrei de afaceri faþã de anul trecut, când a avut un business de 90,5 mil. lei
\”În primul semestru al acestui an afacerile companiei s-au situat pe un trend ascendent. Mergem în continuare pe o creºtere a afacerilor cu 15% faþã de anul trecut, în condiþiile în care ne-am extins activitatea pe noi pieþe ºi am consolidat colaborãrile existente\”, a declarat Cârlig.
Evoluþia înregistratã în prezent de producãtorul clujean de lenjerie intima se datoreazã politicii de rentabilizare a businessului, care a constat în reduceri de costuri, închiderea tuturor magazinelor neperformante, relocarea unor magazine, dar ºi deschiderea în acelaºi timp a unor unitãþi în spaþii mai bine poziþionate, unde chiria era mai micã.
In schimb, propietarul Jolidon isi manifesta nemultumirea cu privire la instabilitatea politica si mai ales la deprecierea leului. \”Existã mai multe aspecte negative decât pozitive. Dacã nu aveam exportul, nu aveam niciun beneficiu de pe urma acestei situaþii care se schimbã de la zi la zi.\” El mai spune cã situaþia este cu atât mai gravã cu cât compania nu îºi poate face niciun plan de business,pe termen lung, instabilitatea fiind cuvântul de ordine. Totusi Jolidon previzioneaza o crestere pentru acest an.
\”În fiecare zi am vãzut cum este depãºit un nou prag al cursului de schimb. Acum puþin timp aveam 4,3 lei pentru un euro, iar acum mergem spre4,5 – 4,7 lei pentru un euro. Nu mai ºtiu cât de sus se poate duce.\” Omul de afaceri adau­gã faptul cã deºi cri­za econo­micã este în Europa ºi nu la noi, tot leul este cel care se de­preciazã în ra­port cu euro, ºi nu invers. \”Când criza era lo­calã, se de­pre­cia leul. Acum când criza este în Europa tot moneda localã pierde. Nu este normal.\” Cârlig mai spu­ne cã evoluþia din ulti­ma luna nu face decât sã anuleze efectele be­nefice pe care le-au avut mã­surile de aus­te­ritate luate în ultimii ani.
\”Lipsa de ac­þiu­ne din ultima pe­rioadã nu face de­cât sã ne întoar­cã în timp. Am pu­tea fi nevoiþi sã luãm iar mãsuri de austeritate. Am plãtit deja un preþ în crizã ºi ar fi bine sã nu îl plãtim iar.\”
Anul trecut, Jolidon a renunþat la magazinele deþinute în afara þãrii ºi a decis sã apeleze la distribuitori pentru vânzarea produselor pe pieþele externe. Pe piaþa localã, numãrul de magazine Jolidon se menþine în continuare la nivelul de 87 de unitãþi. În prezent Jolidon Import Export numãrã aproximativ 1100 de angajaþi, planurile companiei fiind de a mai recruta încã 100 de persoane, începând din toamna acestui an.
NOUA EDITIE A CATALOGULUI BUSINESSTEXIN, NR 13 (AUGUST2012- FEBRUARIE 2013)

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge