20 de firme Romanesti au expus la Pret a Porter Paris!

Evenimentul,care a avut loc intre 23 ianuarie ºi 26 ianuarie, la parcul expozitional Porte de Versailles- Paris ºi a reunit peste 1500 de branduri ºi designeri din 45 de þãri, dar ºi 1100 de jurnaliºti de modã.
Deºi participã de ani buni la acest târg, Irina Schrotter a avut parte în acest an de o surprizã a fost pozitionata la parterul Halei7, alaturi de alti designeri romani: Elena Perseil, Silvia Serban, Valentina Vidrascu etc.
Ce e drept prezenta Romaniei a fost de data aceasta mai numeroasa , prezentandu-se la Pret a Porter un numar de 20 firme din Romania.Capul de afis la tinut Irina Schrotter, pentru care prezenta la Paris a fost una de succes, numarul vizitatorilor standului acesteia fiind net superior celorlalti participanti romani,acest lucru se datoreaza si faptului ca Irina Schrotter este o prezenta permanenta a targului, pe cand companiile noi, romanesti au fost prezente la sectiunea Go easy, si pozitionate intre standurile asiatice , ceea ce nu este deloc o fericire , in acesta zona lipsind vizitatorii profesionisti.
La Paris prezenta Romaniei s-a facut sub patronajul Ministrului Economiei, Directia de Promovare a Exportului, astfel incat fiecare participant roman, a beneficiat de stand expozitional platit de statul roman, si chiar cheltuiala a 50% din transport si cazare a unui reprezentant din firma. Ca urmare a acestor conditii au participat sub denumirea de Zoom Romanian Fashion urmatorele firme (designeri): 13 Grade- Marcroman, Adelina Ivan, Amalia Ursache, Carmen Grigoriu, Corina Vladescu, Deilani( Stil Aura Baia Mare), Elena Perseil, Ep Prive, Escurial Aiud, Irina Schrotter, Les Filles D’ailleurs, Ludmila Corlateanu, Manuela Gaaspar, Marcolev, Maria Lucia Hohan, Nationalite DADA, Papucei, Silvia Serban, Tris Company, Valentina Vidrascu.
Interesante pentru sezonul urmator considera Lucian Diaconu managing partner Businesstexin, care a vizitat acest targ , sunt colectiile : Irina Schrotter( colectie in care predomina negru), Treispe Grade( Marcroman Iasi, care se afla pentru prima data la acest targ, si Tris Company Slobozia care a avut o prezenta comuna in stand cu Veronesse), in rest prezenta Romaniei a fost una discreta, ceea ce ne face sa tragem concluzia ca designul romanesc, este inca departe de a reprezenta o forta in moda europeana. Ce ne lipseste? Sunt multe… de la curajul firmelor romanesti de a iesi cu ceva nou, resursele finaciare limitate, daca statul roman la insistentele Fepaius nu s-ar fi implicat, atunci probabil doar Irina Schroder s-ar fi prezentat la acest targ, consideram ca si lipsa de informatii cu care se confrunta firmele romanesti, si lipsa specialistilor in Fashion Marketing, face ca Estul Europei, exceptand Rusia, sa nu reprezinte aproape nimic in Fashion.
„Este o experienta noua pentru noi prezenta la Pret a Porter, dovada si pozitionarea in zona noilor veniti: Go Magic si nu in Atmosphere asa cum sunt cei cu vechime, dar si asa sper sa fie un targ bun pentru noi , si dupa cateva prezenta sa avem si rezultate” A declarat Marchitan Stanislav, 13 Grade Iasi
“Pret A Porter nu sufera comparatii cu nici o manifestare similara din Romania,sunt mult prea departe ca si concept ,calitate si dimensiune” a declarat Lucian Iura, Escurial , la intrebarea daca este posibil o manifestare expozitionala de acest nivel si in Romania.
Amelia Ursache a declarat: “Pentru noi e utila prezenta la Pret a Porter, mai ales ca dupa acest eveniment avem la Café Opera din Stocholm, Suedia pe 19 februarie, prezentarea colectiei toamna10 – iarna11, intitulata “Phoenix” si colectia de primavara –vara 2010, intitulata Kisses.”
„In timp ce Romania face eforturi sa participe la Pret a Porter cu sprijin financiar din parte statului roman, la Paris , marile case de moda din Europa nu participa la targul de moda propriu-zis, ci isi inchiriaza cate-o vila( castel) sau hotel, isi invita colaboratorii pe sparnaceana si le prezinta noile colectii…” a declarat Lucian Diaconu, managing partner Businesstexin.
„Exista o diferenta majora intre ce se intampla in afara la targuri si ce se intampla la noi, in timp ce parisienii organizeaza targuri doar pentru profesionisti, dictand trenduri in moda, in Romania producatorii romani se chinuie pe la corturi in frig sau eventual in arsita, sa vanda la bucata , alaturi de comercianti care vand chinezarii. Nu asa se face educatie in moda! Cand cei mai multi din jurul tau spun ca se imbraca ieftin din Dragonul Rosu, sau diverse magazine care vand ieftin, marfa de contrabanda, si faptul ca tu urmaresti moda si esti in trend , cei mai multi din jurul tau , te privesc ciudat si ajungi sa crezi ca tu esti o problema, esti in minoritate, si nu cei care sunt imbracati prost si ieftin.”, a declarat Iulian Panduru ,comerciant roman, prezent la targ pentru a se informa cu privire la tendintele toamna-iarna 2010-2011.
Recunoastem ca Romania a fost o forta in ceea ce priveste productia de textile si incaltaminte in sistem lohn, dar din pacate am mai pierdut din aceasta forta , piata interna prezinta multe opotunitati, este o piata aproape virgina , si folosita doar de putine firme romanesti.
De remarcat ca in acelasi timp cu Pret a Porte care a avut loc in hala 7, la Paris, Porte de Versailles, in halele 3-4, a avut loc Salon International de la Lingerie, unde prezenta vizitatorilor era atent monitorizata fiind un targ exclusivist, prezenta delegatiei Businesstexin, fiind surprinzatoare, fiind singuri reprezentanti din Romania in ceea ce priveste presa. Am putut constata ca Jolidon a avut un stand central, la mare concurenta cu renumitele branduri: Roberto Cavalli, Etam, Nina Ricci, Passionata etc.
De asemenea la Porte de Versailles a fost organizat targul Mess Around( hala 2) fiind prezente pete 300 branduri de incaltaminte, Premiere Class ( hala 1), si un targ de accesorii, bijuterii in hala 5.

Articole HOT

Business Texin
f
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

black

Black Winter Fashion On Charles Bridge

city

Walking On San Francisco Street Alone

girl

Woman Enjoying Grossglockner High Alpine Road in Austria

Știri

Business Texin
d
dress

Woman Wearing Red Dress-Holding Turned On String lights

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Nemo enim ipsam voluptatem...

2
fashion

Before Start My Day, Ten Minute For Makeup – VIDEO

3
fashion

Boho Peace Hippie Girl Enjoying Summer with Flower Styling

4
black

Black Winter Fashion On Charles Bridge